Гладковицька громада

Житомирська область, Коростенський район

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

Дата: 03.05.2024 13:41
Кількість переглядів: 131

 

проєкту рішення Гладковицької сільської ради  «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Гладковицької сільської територіальної громади»

Аналіз регуляторного впливу проєкту рішення сільської ради розроблений відповідно до вимог Закону України від 11.09.2003 № 1160-ІV «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1151 та Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ (із змінами і доповненнями).

 

1.Визначення проблеми

 

Відповідно статті 10 та пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України законодавчо закріплено право органів місцевого самоврядування приймати рішення про встановлення місцевих податків і зборів в межах своїх повноважень та в порядку, визначеному цим кодексом.

Законом України від 16 січня 2020 року №466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон

№466-ІХ) внесені зміни до Податкового кодексу України, зокрема, визначено, що у рішенні про встановлення місцевих податків та/або зборів, а також податкових пільг з їх сплати може не визначатися термін його дії. У такому випадку рішення буде чинним до прийняття нового рішення. Отже, Законом №466-ІХ скасований обов’язок щорічного прийняття рішень про встановлення місцевих податків та/або зборів. Таким чином, органи місцевого самоврядування у поточному році можуть не приймати рішення про встановлення місцевих податків та зборів.

Рішення про встановлення місцевих податків і зборів є нормативно-правовим актом, копія якого надсилається в електронному вигляді у десятиденний строк з дня прийняття до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 15 липня року та офіційно оприлюднюється органом місцевого самоврядування до 25 липня, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін до них (плановий період). Якщо орган місцевого самоврядування оприлюднив рішення про встановлення місцевих податків та зборів після

25 липня поточного року, норми такого рішення будуть діяти не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим (тобто через один календарний рік).

Місцеві податки та збори зараховуються в повному обсязі до місцевого бюджету та, відповідно до діючого законодавства, є джерелом формування загального фонду бюджету громади, забезпечують збалансованість дохідної частини бюджету та задоволення нагальних потреб громади. Кошти від їх надходження спрямовуються на забезпечення діяльності функціонування бюджетних установ, благоустрій територій територіальної громади, виконання програм соціально-економічного розвитку Гладковицької сільської територіальної громади. Відтак підвищення ролі саме місцевих податків та зборів і збільшення їх частки у складі доходів є головним напрямком зміцнення бюджету громади та розширення її фінансової автономії. Проблема, яку пропонується вирішити шляхом прийняття відповідного регуляторного акта, дуже важлива для всіх жителів територіальної громади.

Отже, з метою правового регулювання господарських і адміністративних відносин між органами місцевого самоврядування та суб’єктами господарювання, недопущення суперечливих ситуацій, безумовного виконання Податкового кодексу України, виконання програм розвитку територіальної громади, вказана проблема потребує розв’язання шляхом прийняття рішення Гладковицької сільської  ради  «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Гладковицької сільської територіальної громади».

Встановлення обґрунтованих ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, ставок земельного податку, ставок транспортного податку, ставок єдиного податку для суб’єктів господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності та віднесені до першої та другої групи платників єдиного податку дозволить суттєво зміцнити ресурсну базу бюджету територіальної громади.  

В зв’язку із змінами державного класифікатора будівель і споруд ДК 018-2000 на Національний класифікатор будівель і споруд НК 018-2023 пропонується встановити єдину ставку податку на нерухоме майно для категорії будівель 123 «Будівлі оптово-роздрібної торгівлі» в розмірі 0,1% ( в попередньому рішенні ця ставка становила 0,1;1,5 та 0,2%).

Також, внесено зміни в частині доповнення переліку пільгових категорій фізичних осіб зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, а саме з об’єктів житлової  нерухомості, які перебувають у власності членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України в розмірі 100%,  додаток 1.2.

Ставки  земельного податку, ставки транспортного податку, ставки єдиного податку залишаються незмінними.

Коливання надходжень по податках, які наведені нижче, пов’язане з тим, що громада зазнала ракетно - бомбові удари на початку війни , що спричинило нестабільне надходження податків.

Надходження від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки:

у 2021 році склали –  983,5 тис. грн., в тому числі фізичними особами – 216,6 тис. грн., юридичними особами – 766,9 тис. грн.;

у 2022 році -760,5 тис. грн. , в тому числі фізичними особами – 1,4 тис. грн. юридичними особами – 759,1 тис. грн.;

у 2023 році – 1064,1 тис. грн., в тому числі фізичними особами 451,6 тис. грн., юридичними особами 612,5 тис. грн.

В розрізі об’єктів нерухомості надходження склали:

у 2021 році: за житлову нерухомість – 17,2 тис. грн., за нежитлову нерухомість – 966,3 тис. грн.;

у 2022 році за житлову нерухомість – 3,2 тис. грн., за нежитлову нерухомість

757,3 тис. грн.;

у 2023 році за житлову нерухомість – 17,2 тис. грн., за нежитлову нерухомість 1046,9 тис. грн.

Земельний податок за 2021 рік сплатили 18 платників податку на загальну суму 1316,4 тис. грн., в т.ч.: 2 фізичних особи на суму 4,6 тис. грн., 16 юридичних осіб на суму 1311,8 тис. грн.;

Земельний податок за 2022 рік сплатили на загальну суму 1153,8 тис. грн. в т.ч.: фізичних осіб на суму 4,0 тис. грн., юридичних осіб на суму 1149,8 тис. грн.;

Земельний податок за 2023 рік сплатили на загальну суму 1242,8 тис. грн. в т.ч.: фізичних осіб на суму 0,7 тис. грн., юридичних осіб на суму 1242,1 тис. грн.

Єдиного податку від суб’єктів господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування та віднесені до І - ІІІ групи платників єдиного податку:

у 2021 році надійшло 1244,8 тис. грн.;

у 2022 році надійшло 1651,4 тис. грн.;

у 2023 році надійшло 2296,4 тис. грн.

Туристичний збір:

за 2021 рік фактично надійшов у розмірі 8,4 тис. грн.;

за 2023 рік фактично надійшов у розмірі 3,2 тис. грн.

З метою уникнення надмірного податкового навантаження на суб’єктів господарювання, визначено оптимальний рівень ставок, який би не ліквідовував стимулів для активізації підприємницької діяльності, але разом з тим забезпечував би стабільні та достатні надходження до бюджету територіальної громади для забезпечення здійснення заходів по виконанню програми соціально-економічного розвитку громади.

У разі не прийняття внесення рішення «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Гладковицької  сільської територіальної громади», податки будуть справлятися по ставкам, які затверджені рішенням 17 сесії 8 скликання Гладковицької сільської ради від 18 травня 2022 року № 361-17/22 «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Гладковицької сільської територіальної громади», що спричинить втрати для суб’єктів господарювання, які будуть здійснювати торгівлю в інших торгівельних будівлях.

Аналіз втрат до бюджету громади

 

з/п

Назва показника

У разі прийняття внесення змін до рішення про місцеві податки та збори

У разі не прийняття рішення про місцеві податки та збори

Відхилення (втрати)

за 1 рік тис.грн.

Відхилення (втрати)

за 5 років тис.грн.

Запланована ставка %

Очікуваний обсяг надходжень тис.грн.

 

Ставка %

Очікуваний обсяг надходжень тис.грн.

1

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

0,1%

73,8

0,2%

87,2

13,4

67,0

 

Разом (втрати до бюджету

)

Х

Х

Х

Х

13,4

67,0

Примітка:

Питання наповнення бюджету територіальної громади, у тому числі через зміну розміру ставок по податку на нерухоме майно для категорії будівель 123 «Будівлі оптово-роздрібної торгівлі» в розмірі 0,1% є сферою загальних інтересів суб’єктів господарювання, органів місцевої влади й громади. Як наслідок, жителі територіальної громади, у тому числі платники податку, отримують впевненість у можливості виконання соціально-економічних програм, органи місцевого самоврядування виконують вимоги Податкового кодексу України в частині встановлення місцевих податків.

Згідно з бюджетним законодавством місцеві податки і збори є одним з джерел надходжень загального фонду бюджету територіальної громади, за рахунок якого забезпечуються надання послуг населенню в галузях бюджетної сфери та реалізуються інші соціальні програми. Прийняття рішення впорядкує деякі питання ведення бізнесу, зменшить витрати часу платників податків на виконання обов’язкових процедур щодо декларування сум податків та їх сплату, підвищить інвестиційну привабливість нашої громади.

Основні групи (підгрупи), на які проблема має вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

 

 

 

Органи місцевого самоврядування

+

 

Суб’єкти господарювання,

+

 

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

 

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів:

Застосування ринкових механізмів для вирішення вказаної проблеми не є можливим, оскільки здійснення вищезазначених заходів є засобом державного регулювання та відповідно до Податкового кодексу України є компетенцією Гладковицької сільської територіальної громади.

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою діючих регуляторних актів:

Зазначена проблема не може бути вирішена за допомогою діючих регуляторних актів, оскільки ставки податків, затверджені рішеннями рішенням 17 сесії 8 скликання Гладковицької сільської ради від 18 травня 2022 року № 361-17/22 «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Гладковицької сільської територіальної громади».

Таким чином, вказана проблема потребує розв’язання шляхом прийняття внесення рішення «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Гладковицької сільської територіальної громади ».

Запропонований проєкт рішення ««Про встановлення місцевих податків та зборів на території Гладковицької сільської територіальної громади» постійною комісією Гладковицької сільської ради з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва.

 

II. Цілі державного регулювання

Основною метою розробки проєкту є врегулювання питань щодо встановлення місцевих податків та зборів на сформованій території Гладковицької сільської територіальної громади відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Податкового кодексу України.

Проєкт регуляторного акту спрямований на розв’язання проблеми, визначеної у попередньому розділі АРВ, в цілому. Основними цілями його регулювання є:

  1. забезпечення планування та прогнозування надходжень місцевих податків і зборів при формуванні бюджету;
  2. встановлення доцільних та обґрунтованих розмірів ставок місцевих податків та зборів, зокрема по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до вимог Податкового кодексу України, які б враховували особливості території, інтереси громадян і суб’єктів господарювання;
  3. встановлення пільг щодо сплати місцевих податків і зборів;
  4. забезпечення своєчасності надходжень до бюджету громади від сплати місцевих податків та зборів;
  5. забезпечення максимальної прозорості та відкритості органів місцевого самоврядування;

 

  1. вдосконалення відносин між органами влади та суб’єктами господарювання, пов’язаними з оподаткуванням місцевими податками.

Ухвалення рішення сприяє підвищенню рівня податкової дисципліни, ефективності контролю державної податкової служби в частині своєчасності сплати податків та наповненості бюджету громади.

III. Визначення та оцінка способів досягнення цілей

  1. Визначення альтернативних способів

У ході пошуку альтернативних способів досягнення цілей для проведення оцінки розглядається перша альтернатива, як неприйняття даного регуляторного акта (далі– Альтернатива 1), другою альтернативною є прийняття регуляторного акта (далі– Альтернатива 2) та третьою – прийняття даного регуляторного акта за максимальними ставками (далі–Альтернатива 3).

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1:

Не виносити на розгляд сесії сільської ради та не приймати рішення «Про  «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Гладковицької сільської територіальної громади»

Така альтернатива не є прийнятною, так як з 01.01.2024 року змінено державний класифікатор будівель і споруд ДК 018-2000 на Національний класифікатор будівель і споруд НК 018-2023, що дасть змогу вірно застосовувати ставки до об’єктів оподаткування у 2025 році. Відповідно до пп. 12.3.5 п.12.3 ст.12 Податкового кодексу України, місцеві податки і збори справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків та/або зборів. Втрати  громади в результаті неприйняття рішення «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Гладковицької сільської територіальної громади» не очікуються.

Альтернатива 2: Прийняти рішення «Про  «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Гладковицької сільської територіальної громади» у запропонованому вигляді

Дана альтернатива є найбільш прийнятою, так як враховує вимоги Бюджетного та Податкового кодексів України, що є особливо актуальним та важливим питанням. Прийняття даного рішення дозволить забезпечити стабільні надходження до бюджету громади, встановлення чітких та прозорих механізмів справляння та сплати місцевих податків і зборів. До бюджету територіальної громади надійде 73,8 тис. грн. від платників податку на нерухоме майно програми. Прийняття даного рішення забезпечує досягнення цілей державного регулювання, створення фінансової основи самодостатності територіальної громади.

Альтернатива 3: Встановлення максимальних ставок місцевих податків і зборів

За рахунок прийняття максимальних ставок можливе перевиконання дохідної частини місцевого бюджету, але така альтернатива є неприйнятною, тому, що є непосильною для платників податків і зборів територіальної громади. У зв’язку з надмірним податковим навантаженням буде виникати заборгованість зі сплати податку нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, і як наслідок, закриття суб’єктів підприємницької діяльності.

 

 

 

Можливе виникнення соціальної напруги серед населення, непорозуміння між місцевою владою та суб’єктами підприємницької діяльності, що є неприйнятним, особливо під час воєнного стану.

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей:
    1. Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива

1:

відсутні

Витрати суб’єктів господарювання  у сумі 87,2  тис. грн., за рахунок сплати  податку  по ставці 0,2% , відповідно до діючого рішення.

Альтернатива

2:

Забезпечить дотримання вимог Податкового кодексу України, досягнення цілей державного регулювання, реалізацію повноважень наданих органам місцевого самоврядування. Дозволить забезпечити надходження

73,8 тис. грн. до бюджету громади від сплати місцевих податків і зборів від певної категорії платників.

Створить сприятливі фінансові можливості для підвищення соціальної захищеності та інших потреб територіальної громади.

Вдосконалить відносини між місцевою владою, органом податкової служби та суб’єктами господарювання пов’язаних із справлянням місцевих податків та зборів.

Витрати, пов'язані з розробкою проєкту регуляторного акта та проведення відстежень результативності даного регуляторного акта.

Альтернатива

3:

Додаткові надходження коштів до місцевого бюджету та спрямування їх на соціально-економічний розвиток громади.

Існування ризику переходу діяльності суб’єктів господарювання в «тінь» та несплата податків. Погіршення іміджу місцевої влади. Втрата інвестиційної привабливості територіальної громади.

    1. Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1:

Відсутні.

Сплата податків справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду,

Витрати згідно Податкового кодексу.

 

 

 

в           якому           планується застосування таких місцевих податків та/або зборів.

 

Альтернатива

2:

Сплата податків за обґрунтованими ставками. Встановлення пільг щодо сплати податків і зборів для окремих категорій громадян. Відкритість та прозорість дій органів місцевого самоврядування.

Сплата податку на нерухоме майно (код 123), відмінне від земельної ділянки за запропонованою ставкою 0,1% орієнтовно становить

73,8 тис.грн.

Альтернатива

3:

Вирішення більшої кількості соціальних проблем територіальної громади за рахунок значного зростання дохідної частини місцевого бюджету.

Надмірне податкове навантаження призведе до несвоєчасних сплат місцевих податків та зборів, а це, в свою чергу, до припинення підприємницької діяльності.

    1. Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб'єктів, що підпадають під дію регулювання, одиниць

 

 

 

9

9

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

 

 

 

100

100

 

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1:

Суб'єкти господарювання – платники  з 01 січня 2025 року будуть сплачувати податок на нерухоме майно, виходячи з норм Податкового Кодексу із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків та/або зборів

Відсутні.

Альтернатива 2:

Сплата податку на нерухоме майно, відмінне від земельної двлчнки за обґрунтованими ставками.

Встановлення пільг щодо сплати податків і зборів для окремих категорій громадян. Відкритість та прозорість

Суб'єкти господарювання будуть сплачувати податок за ставками згідно рішення Гладковицької сільської ради. Затрати часу, необхідні для ознайомлення з рішенням про місцеві податки і збори – мінімальні. Сплата

 

 

 

процедури нарахування та сплати податків і зборів. Вдосконалення відносин між місцевою радою, органом податкової служби та суб’єктами господарювання пов’язаних із справлянням місцевих податків та зборів.

податку  на нерухоме майно , відмінне від земельної ділянки  за запропонованою ставкою 0,1 % орієнтовно становитиме 73,8 тис.грн.

Альтернатива 3:

Відсутні.

Прийняття максимальних ставок  податку спричинить надмірне податкове навантаження та додаткові (непомірні) витрати малого бізнесу .

У зв’язку з відсутністю суб'єктів господарювання великого і середнього підприємництва, що підпадають під дію регуляторного акту, розрахунок витрат на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта, не розроблявся.

ІV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей Вартість  балів  визначається  за  чотирибальною  системою  оцінки  ступеня

досягнення визначених цілей, де:

4 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

1 – цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результатив- ності (за чотири- бальноюсистемою

оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1:

1 –цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати)

Така альтернатива є не прийнятною, оскільки місцеві податки та збори будуть сплачуватися платниками відповідно до Податкового кодексу України із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків та/або зборів. Очікуванні витрати суб’єктів господарювання складатимуть 87,2 тис.грн..

 

 

Альтернатива 2:

3 – цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою

Прийняття даного рішення забезпечить фінансову основу самостійності територіальної громади, до бюджету надійде орієнтовно 73,8 тис. грн., зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (код 123) , що дасть змогу вирішити важливі аспекти проблеми, забезпечить досягнення встановлених цілей, чітких та прозорих механізмів справляння місцевих податків і зборів, наповнення місцевого бюджету, виконання програми соціально-економічного розвитку громади.

Отже прийняттям даного рішення буде досягнуто балансу інтересів громади та платників податків і зборів.

Альтернатива 3

2- цілі прийняття регуляторного акта будуть досягнуті частково

Надмірне податкове навантаження на  суб’єктів господарювання платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (код 123) знівелює вигоди від збільшення дохідної частини бюджету, а саме існує ризик переходу суб’єктів господарювання в «тінь», знизить інвестиційну привабливість території громади. Балансу інтересів досягнуто не буде.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рейтинг результативності досягнення цілей

Рейтинг результатив- ності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива

2

Прийняття регуляторного акта

Вирішує проблему. Сплата податків за обгрунтованими ставками. Надходження коштів та наповнення в повному обсязі місцевого бюджету, спрямування коштів на соціально-економічний розвиток громади.

Встановлення пільг для окремих категорій населення. Досягнення балансу інтересів органу місцевого самоврядування та платників місцевих податків та зборів.

Громадяни та суб'єкти господарювання будуть сплачувати податки за ставками згідно рішення сільської ради. Сумарні витрати платників податку на нерухоме майно(орієнтовно 73,8 тис.грн. )

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики.

Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей. Наповнення місцевого бюджету, збереження стабільного фінансового стану суб’єктів господарювання та забезпечення збереження робочих місць.

 

Альтернатива 3 Встановлення максимальних ставок

Додаткові надходження коштів до місцевого бюджету та спрямування їх на вирішення соціальних проблем територіальної громади.

Витрати пов’язані з підготовкою регуляторного акта та його офіційного оприлюднення.

Надмірне податкове навантаження на платників податку спричинить занепад малого бізнесу.

Додаткове наповнення бюджету громади.

Надмірне податкове навантаження, зменшення кількості суб’єктів господарювання.

Альтернатива 1Неприйняття регуляторного акта

Відсутні

Відсутні

Останнє місце у рейтингу, так як не вирішує проблем по сплаті податків.

 

 

 

 

 

 

 

Переваги обраної альтернативи

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива2:

Альтернатива є доцільною. Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей. А саме, прийняття рішення «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Гладковицької сільської територіальної громади» забезпечить наповнення місцевого бюджету.

Податкове навантаження для платників місцевих податків і зборів не буде надмірним. Прийняття даного рішення дасть можливість досягнути балансу інтересів органу місцевого самоврядування та платників місцевих податків і зборів.

Зміни до чинного законодавства: Податкового кодексу України, Бюджетного кодексу України, Земельного кодексу України та інших законів (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму). Зниження платоспроможності платників податків, зменшення кількості суб’єктів господарювання. Політична та економічна ситуація в країні.

 

Альтернатива 3:

Цілі регулювання можуть бути досягнуті частково. Надмірне податкове навантаження на суб’єктів господарювання знівелює вигоди від значного збільшення дохідної частини місцевого бюджету. Балансу інтересів досягнути неможливо.

Зміни до чинного законодавства: Податкового кодексу України, Бюджетного кодексу України, Земельного кодексу України та інших законів (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму). Виникнення податкового боргу по причині несплати місцевих податків і зборів. Політична та економічна ситуація в країні

Альтернатива 1:

Дана альтернатива не є прийнятною.

Зміни до Податкового кодексу України, Бюджетного кодексу України, Земельного кодексу України та інших законів.

Таким чином для реалізації обрано Альтернативу 2 -встановлення економічно - обґрунтованих розмірів ставок місцевих податків і зборів, що є посильними для платників податків та забезпечить фінансову спроможність Гладковицької сільської територіальної громади.

 

 

 

  1. Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми Запропоновані механізми регуляторного акта, за допомогою яких можна розв’язати проблему:

В  результаті  визначення  цілі,  проведення аналізу поточної  ситуації  на  території

Гладковицької сільської територіальної громади, аналітичних показників, інформації фінансового відділу станом на 01.01.2024 року, проведених консультацій, нарад та зустрічей, основним механізмом, який забезпечить розв’язання визначеної проблеми є встановлення запропонованих місцевих податків та зборів на території громади.

З метою реалізації поставленого завдання пропонується встановити ставки місцевих податків та зборів згідно проєкту рішення Гладковицької сільської ради «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Гладковицької сільської територіальної громади », що додається, яке вступить в дію з 01 січня 2025 року.

Заходи, які мають здійснити органи влади для впровадження цього регуляторного акта:

Розробка проєкту рішення Гладковицької сільської ради «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Гладковицької сільської територіальної громади» та АРВ до нього.

Проведення консультацій з суб'єктами господарювання.

Оприлюднення проєкту рішення разом з АРВ та отримання пропозицій і зауважень. Підготовка експертного висновку постійною комісією сільської ради з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва щодо відповідності проєкту рішення вимогам статей 4, 8 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Направлення проєкту рішення з АРВ до Державної регуляторної служби України. Отримання пропозицій по удосконаленню від Державної регуляторної служби України. Прийняття рішення на пленарному засіданні сесії Гладковицької сільської ради.

Оприлюднення рішення у встановленому законодавством порядку. Проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.

Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки контролюючим органом щодо сплати податків є органи ДПС, відтак витрати органу місцевого самоврядування відсутні.

Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків та зборів, не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

Тест малого підприємництва додається у додатку 2.

  1. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Термін дії акта:

Рішення буде чинним до прийняття нового рішення.

В разі внесення змін до чинного законодавства України в частині справляння місцевих податків та зборів, відповідні зміни будуть внесені до даного регуляторного акта.

Обґрунтування запропонованого терміну дії акта:

Відповідно до Закону України від 16 січня 2020 року №466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» скасовано обов’язкове щорічне прийняття рішень про встановлення місцевих податків та/або зборів, якщо в рішенні не вказано термін його дії. Таким чином, зміни до даного регуляторного акта будуть внесені лише в разі необхідності внесення змін до розміру ставок, встановлення чи скасування пільг, справляння місцевих податків та зборів.

 

  1. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Для відстеження результативності дії регуляторного акта основними є такі показники:

  • сума надходжень до бюджету громади від сплати місцевих податків і зборів;
  • кількість суб’єктів господарської діяльності – платників місцевих податків,осіб;
  •        час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта, години на 1 суб’єкта;
  •        розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичних осіб, пов’язаними з виконаннями вимог акту;
  • рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта.

Прогнозні показники результативності:

 

 

п/н

 

 

Назва показника

У разі прийняття рішення «Про встановлення місцевих податків та зборів на

території    Гладковицької  сільської                    територіальної громади»

тис. грн.

2021

рік

2022

рік

2023

рік

2024

рік

2025

рік

2026

рік

2027

рік

 

1

Разом надходжень до місцевого бюджету(очікуваний обсяг надходжень), в

тому числі:

 

 

6063,3

 

 

5074,7

 

 

9830,8

 

 

9184,0

 

 

9503,2

 

 

9753,2

 

 

10003,2

 

- податок на нерухоме майно,

відмінне від земельної ділянки

 

 

983,4

 

 

760,4

 

 

1064,1

 

 

585,7

 

 

700,0

 

 

750,0

 

 

800,0

 

- земельний податок

3605,2

2458,7

5473,8

5600,0

5700,0

5800,0

5900,0

 

- єдиний податок

1466,7

1855,6

3289,7

3000,0

3100,0

3200,0

3300,0

 

- туристичний збір

8,0

0,0

3,2

3,2

3,2

3,2

3,2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Кількість суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта у разі прийняття рішення

««Про встановлення місцевих податків і зборів на території Гладковицької сільської територіальної громади»

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

3

Час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта, год на 1

суб’єкта

0,5 години

 

 

 

 

4

Розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки  у разі прийняття рішення «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Гладковицької сільської територіальної громади» пов’язаними з виконаннями вимог

акту у 2025 році, тис. грн.

 

 

 

73,8

 

 

 

5

Рівень проінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта

Високий

Оприлюднені повідомлення, проєкт рішення, АРВ:

  • на офіційному сайті Гладковицької сільської ради.

 

  1. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Оцінка ефективності регуляторного акту буде здійснена за допомогою проведення базового, повторного та періодичного відстеження результативності регуляторного акту. Відстеження результативності регуляторного акта буде проводитись статистичним методом.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися до дня набрання чинності цим регуляторним актом.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися в період до одного року, після набрання чинності регуляторним актом.

У рамках статистичного методу відстеження аналіз офіційної статистичної інформації буде проводитися щодо розміру надходжень до місцевого бюджету та кількості осіб, на яких поширюватиметься дія акта.

Періодичні відстеження результативності регуляторного акта будуть здійснюватися раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта, у тому числі і в разі, коли дію регуляторного акта, прийнятого на визначений строк, буде продовжено після закінчення цього визначеного строку.

Проєкт розроблений з урахуванням вимог Податкового кодексу України, рекомендацій Державної регуляторної служби України та обов'язку органів місцевого самоврядування надавати ДПС інформацію про прийняті ставки місцевих податків і зборів.

У проєкті рішення відсутні положення, які містять ознаки дискримінації, правила та процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень. Проєкт не стосується питань впливу реалізації акта на ринок праці.

 

Начальник фінансового відділу                            Наталія РОЖОК

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь